U1 Residence Shah Alam

BERKONSEPKAN rekaan kontemporari, selesa dan me narik, U1 Shah Alam dimajukan sebuah syarikat pem bangunan hartanah yang berkembang maju iaitu Magna Prima Berhad (MPB).

Projek pembangunan itu merangkumi lebih 1.9 hektar di Seksyen U1, di pinggir Bandaraya Shah Alam, di Jalan Batu Tiga/Sungai Buloh berhampiran lebuh raya yang meng hubungkan bandar berkenaan dengan Petaling Jaya dan Sungai Buloh, Selangor.

Pembinaannya turut membabitkan dua menara pangsapuri 16 tingkat yang menawarkan 378 unit pangsapuri bersaiz antara 980 kaki persegi dan 1,100 kaki persegi serta menara pejabat 15 tingkat.

Dua menara pangsapuri itu direka bersebelahan dengan menara ruang pejabat yang memiliki taman atas bangunan atau 'sky garden' selain memaparkan pemandangan indah seluruh bandar raya Shah Alam.

Rekaan kedua - dua menara ini dilengkapi dengan kawasan belakang berbumbung, jendela bersisi dan berpanel yang luas serta sentuhan kontemporari berbeza.

Unit yang lebih kecil disatukan pada bahagian tengah dengan konsep semi-berhubung manakala unit yang lebih luas disatukan ke semua bahagian untuk mencipta blok tambahan yang disambung ke pelbagai kemudahan per khidmatan serta taman atas bangunan.

Koridor di kawasan kediaman turut direka sebagai jejambat bagi pencahayaan sempurna dan membantu pengudaraan semula jadi.

Pangsapuri yang mempunyai 2 bilik mandi dengan dapur kering atau basah adalah bertentangan kolam renang dan hanya terdapat 24 atau 22 unit bagi setiap tingkat.

Kemudahan yang ditawarkan meliputi gimnasium, sauna, kawalan keselamatan tempat letak kereta 24 jam, taman permainan kanak-kanak, pusat penjagaan kanak -kanak, dewan serba guna, kafeteria dan kedai runcit.

Seterusnya menara 15 tingkat pula menyediakan 53 ruang pejabat berkonsepkan suite pejabat kecil pejabat rumah (SoHo) yang dilengkapi dengan kemudahan kelab dan pe jabat.

Suite SoHo itu merangkumi saiz 1,057 ke 1,348 kaki persegi, sistem sekuriti tiga peringkat dan pemandangan indah se luruh Selangor dan Lembah Klang.

Binaan menara 15 tingkat itu lebih mencuri perhatian kerana berada di dalam lokasi zon perniagaan dinamik yang meliputi kawasan pembangunan 3 dalam 1 berhampiran lebuh raya utama.

Lebih dari sekadar ruang pejabat, suite SoHo di U1 Shah Alam itu pada masa yang sama menawarkan pelbagai ke mudahan secara percuma bagi pemiliknya dan kakitangan.

Kemudahan lain yang disediakan meliputi gimnasium, jakuzi, kawasan BBQ, bilik mesyuarat, laluan refleksologi, rumah kelab dan taman landskap.

Malah pemilik dan kakitangan di SoHo bakal menikmati kemudahan Wifi percuma di 'sky garden'.

Di samping itu, U1 Shah Alam mudah dihubungkan melalui pelbagai rangkaian jalan raya dan lebuh raya termasuk Lebuhraya Persekutuan, Lebuhraya Utara Selatan dan Le buhraya Batu Tiga-Puchong.

Menariknya, ia terletak hanya lima kilometer (km) dari Subang Jaya, USJ,Sunway dan bandar raya Shah Alam, 13km dari Klang, 18km dari Damansara dan Petaling Jaya; 22km dari Sungai Buloh dan 10km dari Puchong.


0 comments:

Copyright © 2008 - mohd shamzuri - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template